Menu Kontakt os
  • En-Da

Med den netop underskrevne 15-årige kontrakt med Frederiksberg Kommune om nyt reklamefinansieret byudstyr sidder AFA JCDecaux fortsat solidt på hovedstadsområdet og cementerer dermed positionen som Danmarks største udbyder af outdoor media.

”Frederiksberg-kontrakten betyder, at vi disponerer over 8 ud af de 10 største kommuner i Danmark, som ifølge Kantars målinger gør os til det mest attraktive og effektive outdoor medie på markedet med en ugentlig dækning på hele 84,9% og en frekvens på 16”, fortæller Michael Barfoed, Commercial Director i AFA JCDecaux, og fortsætter:
”Frederiksberg er en af de væsentligste placeringer for vores annoncører. Her bor nemlig godt 2% af den samlede danske befolkning på et forholdsvist begrænset areal, hvor størstedelen tilhører den købestærke højindkomstklasse, og de er derfor meget interessante at adressere i kampagnesammenhænge”.

Frederiksberg Kommune er landets 7. største kommune med befolkningstæthed på 12.000 indbyggere/km2. Til sammenligning ligger Københavns Kommune nr. 2 med 7.000 indbyggere/km2. Dertil kommer den daglige ind-pendling fra andre kommuner, som er stor og er med til at øge antallet af personer, som rammes af kampagnerne – både analogt og på sigt også digitalt. Den nye aftale indeholder nemlig helt nye digitale muligheder, som bliver defineret i den kommende tid.

Kontrakten med Frederiksberg Kommune er en forlængelse af et eksisterende samarbejde, og de væsentligste parametre for kommunens valg af nyt byudstyr har helt klart været kvalitet, design og klimavenlighed. Udstyret, som omfatter buslæskærme, affaldsholdere, informationsstandere og offentlige toiletter, er en den del af en samlet designserie tegnet af det danske arkitekthus, Holscher Design.

Det hele er skræddersyet med Frederiksbergs karakteristiske grønne farve i æstetisk kombination med flot egetræ og stilfuld messing. Hele serien er udført i funktionelt design i genanvendelige materialer med lang levetid – og med begrønning på alle tagene på læskærmene, nøje udvalgt i samarbejde med førende eksperter inden for biodiversitet i bymiljøer. Alt sammen til gavn for et grønnere, mere bæredygtigt og æstetisk Frederiksberg og byens borgere.

For mere information, kontakt venligst:
Michael Barfoed, Commercial Director i AFA JCDecaux, tlf. +45 53 74 08 04

FAKTA OM MEDIEDÆKNING OG FREKVENS
Mediedækning
Mediedækning henviser til, hvor bredt eller hvor mange mennesker et medie kan nå. Det måler det samlede antal personer, der har adgang til eller potentielt kan blive eksponeret for et bestemt medieindhold. Dækning kan måles på forskellige niveauer, for eksempel globalt, nationalt eller regionalt. Jo større dækning et medie har, desto flere mennesker kan det nå ud til.

Frekvens
Frekvens er et mål for, hvor mange gange en bestemt mediebesked eller annonce bliver leveret til en person inden for en given tidsramme. Det måler gentagelsen af medieeksponeringen for en individuel modtager. For eksempel, hvis en person ser den samme tv-reklame tre gange i løbet af en aften, betragtes frekvensen som tre. For at opnå effektiv kommunikation på mediemarkedet er både dækning og frekvens vigtige faktorer. Høj dækning sikrer, at et medie når ud til en bred målgruppe, mens frekvensen sikrer gentaget eksponering og mulighed for at fastholde budskabet i målgruppens sind. Det er vigtigt at bemærke, at dækning og frekvens ikke er isolerede faktorer, men snarere relaterede og afhængige af hinanden.

Standardmålemetode
AFA JCDecaux benytter standardmålemetoden udarbejdet i samarbejde med Kantar (Index Danmark), og måles via GPS og mobildata: Ved at bruge GPS-teknologi og mobildata kan man spore bevægelsen af mobiltelefoner og deres brugere. Ved at analysere disse data kan man identificere områder med høj menneskelig aktivitet og estimere dækningen af outdoor-medier på disse steder.

Publiceret i Pressemeddelelse