Menu Kontakt os
AFA JCDecaux - Abribus med Schulstad i København


Retailseriens største kvalitet er de adfærds- og indkøbsbestemmende placeringer. Vi kalder det også ”Proximity” eller ”Point of sale”. 

Reklamepanelerne er placeret, så der er kort afstand fra budskabseksponering til selve indkøbet. Reklamepanelerne hænger på butiksvæggene, står på parkeringspladser eller findes umiddelbart ved indgang/indkørsel til dagligvarebutikkerne.

Retailserien øger kendskabet til taktiske budskaber og styrker salget i de lokale butikker.
 

Reklamepanelerne placering tæt på indkøbssituationen sikrer dobbelt så høj opmærksomhed som placeringer inde i butikken. Opmærksomheden er på 50% for outdoormedier udenfor butikken mod 28% inde i butikken*. De handlende foretager konkrete handlinger på grund af outdoorreklamerne.

Retailserien er et oplagt medie til erstatning for tilbudsaviserne, der har svært ved at ramme forbrugerne grundet ”Nej tak til reklamer” ordningen, som flere og flere tilmelder sig - især i storbyerne. Eksempelvis i København og Aarhus, hvor hhv. 62% og 59% siger nej tak til reklamer.

På landsplan består Retailserien af knapt 1.000 dagligvarebutikker fordelt på 6 dagligvarekæder. Retailserien kan skræddersyes, så den matcher de butikker, I ønsker. Eksempelvis der hvor jeres produkter forhandles, så I undgår unødig eksponering.


*OCS 2017
 
  • Point of Sale placeringer

  • Påvirk forbrugeren lige før køb

  • Skaber opmærksomhed og øger købelysten