Menu Kontakt os
AFA JCDecaux - bjørn borg, mupi, københavn, tivoli

Sådan får du grafisk assistance

I kontakter den Client Manager, som I har været i dialog med omkring reklamekøbet og bestiller her grafisk hjælp til udformningen af jeres outdoorreklame. Grafikerne i marketingafdelingen vil i samarbejde og dialog med jer udforme det rigtige budskab til det købte outdoormedie.

 

Priser

Trykt medie (Abribus & Railboard)

Prisen er kr. 1.295,00 ex. moms.
Prisen dækker samarbejdet med en grafiker, et færdigt layout, to korrekturgange og afsendelse af trykklar fil til trykkeri.
Prisen er ex. tryk og opsætning.

Digitalt medie (Digital Abribus)

Prisen er kr. 7.995,00 ex. moms. Dette er et grundbeløb, som er uafhængig af opgavens omfang.
Prisen dækker en dags arbejde for en grafiker inkl. to korrekturgange.

Efterfølgende korrekturgange pålægges yderligere kr. 500,00 ex. moms.
Skal AFA JCDecaux indkøbe grafisk materiale/billeder etc., skal dette afklares før opstart. Udgifter hertil dækkes ikke af grundprisen.

 
 

Arbejdsgange 

  • 1. Brief Kunden taler med en grafiker om reklamens produkt, pris, budskab etc.

  • 2. Indsamling af data (fotos, grafik, tekst) Kunden indsamler materiale til kampagnen og sender til AFA JCDecaux

  • 3. Layout AFA JCDecaux laver et oplæg til outdoorreklamen og fremsender layout

  • 4. Korrektur AFA JCDecaux foretager to korrekturgange med kunden via e-mail, som afsluttes med en endelig godkendelse

  • 5. Færdigt materiale AFA JCDecaux sender materialet videre til trykkeriet og digitalt materiale sendes til AFA JCDecaux’ supportafdeling

   
 

Kom godt i gang…

Vi har udarbejdet en række retningslinjer, som vil hjælpe jer med at komme godt i gang, når vores grafikere skal udarbejde jeres reklame. Det er en god idé at læse det hele igennem.
Send materialet til os, når I har samlet det HELE sammen. Det letter arbejdet. På dette tidspunkt har en fra marketing kontaktet jer, og I ved derfor, hvem I skal sende materialet til. Er I i tvivl om opgaven, så kontakt gerne jeres Client Manager eller marketingafdelingen. Vi vil hellere end gerne hjælpe jer..
 

Materiale

Trykt medie:

Tekst skal sendes elektronisk. Send teksten som tekstdokument eller direkte i en e-mail. Overvej nøje, hvad reklamens budskabet skal være. Skriv gerne et par stikord eller hele sætninger. Hvilken afsenderinformation skal der være på reklamen? Telefonnummer, adresse, www adresser osv. Sørg for, at alt kommer med.
Billeder kan være i sort/hvid eller farve.

Billeder skal som min. være 300 ppi i opløsning. Billeder hentet direkte fra internetsider er som udgangspunkt kun i 72 ppi. og kan derfor ikke bruges. Husk på at billederne ofte skal være 3-4 gange større, end normale annoncer eller plakater, når vi taler om trykte outdoorreklamer.

Logoer og andre stregtegninger er som regel fremstillet som vektor grafik og ligger i filformatet .EPS eller .AI. Dette format er ikke afhængig af ppi størrelser. Her kan I blot sende filen til os uden at tage hensyn til størrelsesforholdet.
 

Digitalt medie:

Tekst skal sendes elektronisk. Send teksten som tekstdokument eller direkte i en e-mail. Overvej nøje, hvad reklamens budskabet skal være. Skriv et par stikord eller hele sætninger. Hvilken afsenderinformation skal der være på reklamen? Telefonnummer, adresse, www adresser osv. Sørg for, at alt kommer med.
Billeder og videoklip kan være i sort/hvid eller farve.
Billeder skal have en min. størrelse på B 1080 x H 1920 pixels, med en min. opløsning på 72 ppi.
Videoklip skal have en min. størrelse på B 1080 x H 1920 pixels.

Logoer og andre stregtegninger er som regel fremstillet som vektor grafik og ligger i filformatet .EPS eller .AI. Dette format er ikke afhængig af ppi størrelser. Her kan I blot sende filen til os uden at tage hensyn til størrelsesforholdet.
 
AFA JCDecaux - Varelotteriet, mupi, morfar,