Menu Kontakt os
  • En-Da
Da smittebilledet begyndte at lysne i april, besluttede Verdens Bedste Nyheder at køre en outdoorkampagne med budskabet om at bygge en bedre verden. Her midt i corona-krisen har Verdens Bedste Nyheder allerede fået stor respons i den første kampagneuge. Rette budskab på rette tid er nøglen.


”Efter et møde i Folketingets 2030-panel var jeg helt høj af stemningen” fortæller Thomas Ravn-Pedersen, direktør og chefredaktør hos Verdens Bedste Nyheder. ”På mødet deltog et meget bredt udvalg af institutioner og folk fra interesseorganisationer for at vende løsningsmuligheder efter corona-krisen. Efter mødet havde jeg virkelig følelsen af, at når Danmark som samfund er bedst, kan vi løse en masse i fællesskab”.

”Med de positive signaler fra smittebilledet og det opløftende 2030-panelmøde tænkte jeg, at nu måske var det rette tidspunkt til at gøre Danmark opmærksom på nogle af de muligheder, der ligger i tiden efter krisen. Det er en jo frygtelig pandemi, men i den efterfølgende opbygning håber jeg, at vi kan få tænkt Verdensmålene ind i bæredygtige løsninger, så verdenen bliver et bedre sted at leve i”.

”Så vi kontaktede Realdania, som heldigvis gerne ville sponsere kampagnen. Herefter talte vi med AFA JCDecaux og i fællesskab fandt vi frem til en god løsning, hvor vi får kommunikeret budskabet ud til hele Danmark. Vi håber, at der lige nu er en større lydhørhed og forståelse for de intentioner, som ligger i FN’s 17 verdensmål” fortæller Thomas.

”Vi valgte outdoor som medie, fordi vi kunne se, at på trods af lockdown vil vi stadig nå ud med budskabet til rigtig mange danskere. Biltrafikken er ikke nær så ramt, som man måske tror. Det er jo den kollektive trafik, der for alvor er dykket. Og så fik vi kombineret de klassiske outdoorplakater med digitale skærme, så alt i alt har vi fået meget landsdækning for pengene”.

”Vi følger dagligt udviklingen i de data, som er tilgængelige. Både Google og Apple giver her i COVID-19 krisen adgang til data om mobilitet og begge datasæt viser de samme tendenser” fortæller Anders Axelsen, Managing Director hos AFA JCDecaux.

”Vi kan se, at siden midten af marts er både biltrafikken og den gående trafik steget støt og roligt uge for uge. Verdens Bedste Nyheders kampagne ligger i uge 18 og 19, og i uge 18 kan vi se, at den kørende trafik er i indeks 90 og den gående i indeks 80, så der er stadig rigtig mange eyeballs, der ser budskabet” siger Anders

”Og så er det jo klart, at som altid afspejler vores prissætning den virkelighed, vi befinder os i. Så det er jo ikke lige nu, vi tager fuld prislistepris for vores produkter” slutter Anders med et smil.

”Heldigvis får vi masser af god respons fra folk, som har set os i gadebilledet. F.eks. har adskillige københavnske skoler samt en jysk skoleforvaltning allerede henvendt sig til os og spurgt om, de i bæredygtighedens navn må få plakaterne efterfølgende. Og det må de selvfølgelig hellere end gerne. Uddannelsessystemet er jo en af vores kernemålgrupper ” slutter Thomas Ravn-Pedersen.

Links:
https://www.apple.com/covid19/mobility
https://www.google.com/covid19/mobility/


For yderligere oplysninger kontakt:
Direktør og chefredaktør Thomas Ravn-Pedersen på 29 41 46 03
Managing Director, Anders Axelsen på 60 78 68 49
 

AFA JCDecaux - Verdens Bedste nyheder


 

Publiceret i Nyheder