De digitale state-of-the-art skærme har Premium placeringer. De digitale skærme står på strategiske steder (POI), hvor shopperne færdes, tæt på indkøbssituationen. Med det digitale netværk rammer I attraktive målgrupper som trendsættere, high-end forbrugere og shoppere.
Digital Copenhagen er en 100% digital zone baseret på ”Less is More” filosofien (færre placeringer, men placeret de steder, hvor flest mennesker ser budskabet). For tiden består netværket af 39 digitale skærme, der sammen med vores andre digitale netværk skaber en unik digital sammenhæng i Københavnsområdet.
De digitale skærme sikrer høj opmærksomhed og høj budskabsfrekvens. F.eks. kan 50% huske at have set en digital reklame på en station eller gågade 1 mdr. efter*. Digital Copenhagen er et stærkt visuelt medie, hvor content står knivskarpt i bybilledet.
Forbrugerne opfatter digitale skærme som innovative, opmærksomhedsskabende og moderne. Generelt er forbrugerne og ikke mindst de unge positive overfor digitale outdoormedier og opfatter de digitale skærme som en naturlig del af bybilledet. Undersøgelser i København viser, at 64% af alle og 70% af de unge mellem 15 og 29 år har en positiv opfattelse af digital outdoor**.