Menu Kontakt os
  • En-Da

I samarbejde med Kunsthal Charlottenborg lancerer AFA JCDecaux kunstudstillingen BIENNALE. 35 danske og internationale kunstneres værker bliver udstillet på reklamepaneler over hele landet, så 84% af danskerne kan se dem.

”Vi synes, at vores portefølje af outdoormedier er et spændende vindue for kunsten, dels fordi medierne muliggør kreative eksponeringsformer i byrummet, dels fordi de kan brede kunsten ud til hele den danske befolkning, siger Anders Axelsen, Managing Director hos AFA JCDecaux

”Vi ser samarbejdet om BIENNALE som en naturlig forlængelse af de tidligere samarbejdet med Kunsthal Charlottenborg som f.eks.  Yoko Ono’s Transmission i 2017 og med It’s Urgent i 2019, hvor også musikfestivalen Heartland i øvrigt deltog.”

”Vi har med BIENNALE en ambition om at bringe samtidskunsten ud til endnu flere danskere. Tiden med Corona har vist os, at der er brug for fælles oplevelser og kunstnerisk poesi. Samtidig har vi været tvunget til at tænke i nye udstillingsformater, der på trods af nedlukning eller ej kan nå ud til et langt bredere publikum - herunder også de yngre målgrupper. AFA JCDecaux er for os den perfekte samarbejdspartner, da de gennem deres medieplatforme kan få kunstværkerne ud i det offentlige rum i alle dele af landet” siger Michael Thouber, Direktør for Kunsthal Charlottenborg.

Titlen på BIENNALE udstillingen offentliggøres den 18. oktober og kan opleves over hele landet fra 15. november til 31. december, ligesom værkerne kan opleves samlet fra 27. til 31 december på reklamepladser i hele landet samt i særlig komprimeret grad på Nørreport Metro Station og på Kunsthal Charlottenborg.

Samarbejdet mellem Kunsthal Charlottenborg og AFA JCDecaux er nu formaliseret således, at der fremover arrangeres en international kunstudstilling over hele Danmark hvert andet år.


For yderligere oplysninger kontakt:
Managing Director Anders Axelsen på 26 30 39 19.
Direktør Michael Thouber på 28 40 80 50.
 

Publiceret i Pressemeddelelse