Menu Kontakt os
  • En-Da
Aalborg Kommune har igen valgt AFA JCDecaux som samarbejdspartner til levering af byudstyr til et grønnere bybillede. Aftalen løber til 2039 og skal sikre kommunens borgere en stadig mere grøn og personlig oplevelse i bybilledet.

For tredje gang i træk vælger Aalborg Kommune AFA JCDecaux som leverandør af bæredygtigt byudstyr til landets tredjestørste kommune. Kommunen ønsker et grønt og klimavenligt byudstyr.

”Vi er glade for, at AFA JCDecaux har leveret et rigtigt flot tilbud på reklamefinansieret byudstyr. Design- og funktionsmæssigt lever udstyret helt op til vores forventninger. På driftssiden bygger AFA JCDecaux videre på de gode erfaringer, vi har, med hurtig opfølgning på skader og effektiv og miljøvenlig rengøring. Vi har lagt vægt på, at byudstyret giver os miljømæssige fordele. Samtidig skal det være funktionelt, sikkert og have et højt æstetisk niveau,” siger Jesper Schultz, Chefkonsulent i Aalborg Kommune.

Når de nye Plusbusskærme kommer op, bliver de udstyret med digitale infotavler om næste bus, billetautomater og realtidsinformation. Det bidrager til at skabe en særlig Plusbus-rejseoplevelse. De nye læskærme oplyses med energibesparende LED-belysning, og Plusbuslæskærmene udstyres med personfølere, så skærmene lyser ekstra op, når der er passagerer i nærheden.

“Vi er selvfølgelig glade for, at Aalborg Kommune har valgt at fortsætte samarbejdet i yderligere 15 år. Vi har satset hårdt på udvikling af løsninger, så kommunerne kan være ambitiøse i forhold til klima og miljø inden for byudstyr. Det er vores ambition hele tiden at udvikle os sammen med vores kunder og fortsat servicere dem med nye løsninger, der efterkommer skiftende behov i en kommune i vækst,” siger Anders Axelsen, adm. direktør i AFA JCDecaux.

Landsdækkende digital outdoor

AFA JCDecaux fastholder med aftalen virksomhedens position med den højeste nationale mediedækning i bybilledet. Aalborg Kommunes 220.000 indbyggere kan også nås gennem AFA JCDecaux' landsdækkende digitale netværk, der også tæller kommuner som fx København.

“Det er vigtigt både for annoncører og koncessionspartnere, at AFA JCDecaux til stadighed kan tilbyde effektiv kommunikation på, hvad der vel er Danmarks sidste reelle massemedie, nemlig de klassiske reklamepaneler i bybilledet. Det sikrer, at vores kunder kan ramme 81 pct. af befolkningen 15 gange på en uge. Det er helt unikt og noget, der efterspørges blandt de største annoncører,” siger Michael Barfoed, Commercial Director i AFA JCDecaux.


Fokus på miljø

Borgerne i Aalborg Kommune kan se frem til at stå i ly for regn og vind med nye buslæskærme på både Plusbus- og bybuslinjer.

Bæredygtighed er afgørende for AFA JCDecaux’ løsninger. Al rengøring foregår med miljørigtige produkter og renset filtreret vand, og byudstyret har en ekstrem høj genvindingsgrad, ligesom alt glas og alle plakater genbruges. 

Vedligehold, rengøring og kvalitetssikring håndteres af AFA JCDecaux, og opgaverne varetages på el-scootere eller fra hybridbiler.

”Der er forskel på byudstyr. Ikke bare i design og funktion, men også i måden, det interagerer med den enkelte by på. Og det skal man have respekt for. Vi har bestræbt os på at tilbyde byudstyr, der passer til Aalborg Kommunes grønne tiltag samt byens arkitekturpolitik og ambitioner til gavn for både annoncører og borgere. Vi ser frem til et spændende samarbejde i Nordens Paris i 15 år mere,” slutter Anders Axelsen. 

Den nuværende koncessionsaftale om byudstyr udløber først i 2024, men Aalborg Kommune har valgt allerede nu at indgå en ny aftale med AFA JCDecaux frem til 2039.  Aftalen indebærer udvikling af ny designlinje og bæredygtig byudstyr i hele kommunen.


For mere information, kontakt venligst: 
Anders Axelsen, Managing Director, AFA JCDecaux, tlf. 26303919
 

Publiceret i Pressemeddelelse