Menu Kontakt os
  • En-Da

 

Danmarks største outdoor udbyder genvinder ny 15-årig kontrakt om reklamefinansieret byudstyr til Odense Kommune, hvilket giver helt nye digitale annonceringsmuligheder i den fynske hovedstad. 22 skærme får placering i hjertet af byen, hvorfra annoncører kan kommunikere direkte med attraktive målgrupper i realtid.

Digital dækning øges til 39,5%
Den digitale udvidelse i Odense er en vigtig brik i udviklingen af ét samlet stærkt digitalt landsdækkende netværk, som med Odense fremover dækker indre by i landets fem største kommuner med København, Frederiksberg, Århus og Aalborg.

”Eksklusivaftalen med Odense Kommune inkluderer digital udvidelse, hvilket styrker den digitale dækning på landsplan til gavn for annoncørerne. Samtidig forventer vi en øget international interesse i forhold til at annoncere digitalt i H.C. Andersens fødeby, som hvert år tiltrækker mange turister fra hele verden”, fortæller Michael Barfoed, Commercial Director, AFA Decaux.

Med de nye digitale skærme i Odense øger AFA Decaux sin nationale digitale dækningsevne til hele 39,5%, svarende til 1.618.000 af de 15-70-årige.

Rammer især de unge målgrupper
De helt unge målgrupper (15-29-årige) er især attraktive at købe ind i for mange annoncører, idet man som annoncør på én uge kommer i kontakt med hele 55,6% af målgruppen. Undersøgelser viser samtidig, at netop de unge mennesker er positivt stemte over for DOOH.*

Massemedie i vækst
Digital-Out-of-Home (DOOH) er i rivende udvikling med teknologier, som giver optimeringsmuligheder for annoncørernes kampagner, og derudover oplever mediekategorien tocifrede vækstrater – både i Danmark og internationalt. Dertil gør den høje dækning det kun endnu mere attraktivt at allokere flere annoncekroner over på DOOH – særligt i landets største byer. Det skal også ses i lyset af, at klassiske medier som radio og TV har udfordringer med en faldende dækningsevne.

Implementeringen af de nye byudstyr og udvidelsen af digitale og analoge medier i Odense Kommune forventes igangsat fra 2026.


* Kilde: Kantar Gallup

 


Kontakt for yderligere informationer:

Michael Barfoed
Commercial Director,
AFA Decaux
Tlf. +45 53 74 08 04

Anders Axelsen
Managing Director,
AFA Decaux
Tlf. +45 26 30 39 19

Publiceret i Pressemeddelelse