Menu Kontakt os
  • En-Da

 

De nye tal viser, at outdoormediet står stærkere og stærkere i et stadig mere fragmenteret mediebillede.

De klassiske reklamepaneler er et effektivt medie, og vel efterhånden det eneste medie, der på kort tid kan generere en høj dækning samt en høj frekvens. Nettodækningen på 81% svarer til en dækning i absolutte tal på 4.080.000 personer, som i gennemsnit vil kunne se et reklamebudskab 15 gange. Ikke så ringe endda. Ser man på den kommercielt attraktive målgruppe ”Personer 15-59 år” stiger nettodækningen en my til 82% svarende til 2.768.000 personer. Også her er frekvensen 15.

De 82% er markant mere end, hvad TV kan præstere. F.eks. dækker alle TV2’s kanaler 62% af målgruppen i løbet af en uge. Og blandt de unge er dækningen på 87% i målgruppen ”Personer 15-29 år”. Det svarer til 983.000 personer. Så man kan roligt sige, at reklamepanelerne er de unges medie. Med frekvenstal på 15 og 16 har AFA JCDecaux den højeste frekvens blandt outdoorudbyderne, hvilket ikke mindst skyldes reklamepanelernes kvalitet og strategiske rigtige placeringer.

 

VIL DU SE FLERE DÆKNINGS- OG FREKVENSTAL, KAN DU DOWNLOADE EN RAPPORT her