Menu Kontakt os
  • En-Da
Camping er cool, vi ved det bare ikke rigtig. Det arbejder Vacansoleil stenhårdt på at få de rejselystne danskere til at forstå. En af måderne er at benytte digital outdoor. Det kan nemlig øge effekten af SoMe-indsatsen.

Mange danskere ved ikke, at camping tilbyder de perfekte rammer for en familieferie. Camping i dag er ikke små kolde to-mandstelte, men topmoderne mobil homes med WIFI, værelser, stue og komplet køkken. Kort sagt, et lille sommerhus beliggende i naturskønne omgivelser med vandland, fitness, spa og alskens former for aktiviteter – til glæde for hele familien.

Den historie er Vacansoleil igen ude at fortælle. Vacansoleil har netop afviklet en tre uger lang kampagne på TV2. En kampagne der igen suppleres af tre uger med digital outdoorreklame på DSB stationer samt Facebook.

”Med vinterens kampagne oplevede vi en øget trafik på vores hjemmeside på 28% og på de kommunikerede tilbud oplevede vi en salgsfremgang på 475%. Og det var ikke fordi, vi kun solgte én rejse året før” griner Lasse Weien Svendsen, direktør i Vacansoleil og fortsætter ”Det er selvfølgelig resultater, vi er enormt glade for og som gør, at vi kører endnu en kampagne her i foråret. Samtidig er vi ved at planlægge efterårets kampagner i Sverige og Norge ud fra samme skabelon.”

 

FUT I FACEBOOK

Mediemixet omfatter igen digitale outdoorreklamer. Lasse Weien Svendsen forklarer

”Jeg synes, de digitale skærme giver en helt ny dimension til outdoor. Vi ved, at eksponeringstiden på analog outdoor er max 10-15 sekunder, men de digitale outdoorreklamer giver en mulighed for at fange kunderne i længere tid, dels via tilpassede budskaber dels via levende billeder.”

”Med TV som kampagnens grundpille har vi igen valgt at lægge outdoorkampagne efter TV-indsatsen, så vi kan forlænge den samlede medieindsats og udnytte den synergieffekt, der er mellem TV og outdoorreklamer. TV giver mulighed for at kommunikere dybt og inspirerende, mens outdoorreklamer kan kommunikere mere simple og salgsdrivende budskaber. Og outdoormediet har efterhånden en bedre dækning end TV og hjælper os til at nå ud til hele målgruppen.”
”Når vi hver dag kommer ud med budskaberne på et nationalt digitalt netværk til over 650.000 mennesker, driver vi trafik og salg ind til hjemmesiden.” siger Lasse og fortsætter ”Vi kan ganske enkelt konstatere, at outdoormediets store skærme så at sige sætter fut i SoMe’s små skærme. Det er en interessant dimension, at vi kan variere vores budskaber efter tidspunkt på dagen og vejret. I denne omgang kører vi fire forskellige spotvarianter. Det gør budskabet mere relevant og vedkommende, og vi kan se, at det lokker folk over på vores Facebook side, hvor vi kører 10 små humoristiske og provokative film”

 

KREATIVT UNIVERS TILPASSET ALLE TRE MEDIEPLATFORME

”Kreativt var udfordringen at skabe synergi mellem outdoormediet og de kampagner, der allerede kører på TV og Facebook”, fortæller Jan Bækdal fra bureauet Faber x Bækdal, der er den kreative kraft bag kampagnen. Folk skal kunne genkende universet, uanset hvilken platform de befinder sig på. Derfor har vi til outdoormediet kombineret TV-spottets lækre filmklip med facebook-kampagnens provokative SMS’er. På den måde har vi også kunne tilpasse budskabet om moderne campingferie i forhold til vejr og tidspunktet på dagen.

”Vi er rigtig glade for, at et rejsebureau som Vacansoleil har det kreative mod til at afprøve vores SmartContent produkt med udskiftelige budskaber” siger Karsten Rask Mikkelsen, Commercial Director hos AFA JCDecaux ”Vi ved fra udlandet, at realtidsstyrede budskaber kan flytte varer. Det bekræfter denne case. Ligesom resultaterne fra Vacansoleil på bedste vis supplerer de resultater, vi for nylig så i vores effektstudie OCS 2017, nemlig at 4 ud af 10 siger, at outdoorreklamer øger købelysten” siger Karsten og slutter ”Og så er Vacansoleil også et rigtig godt eksempel på, at forbrugeren fanges, når den kreative eksekvering udnytter de digitale muligheder.”

”Om vi endnu en gang kan løfte salget med 475%, ved jeg ikke, men lidt mindre kan også gøre det” siger Lasse Weien Svendsen og slutter ”Hvorvidt indsatserne har løftet danskernes campingkendskab afklares i uge 26, hvor vi i samarbejde med Kunde & Co gennemfører en stor kendskabsanalyse”.

 

For yderligere oplysninger kontakt:

Director Lasse Weien Svendsen, Vacansoleil, på 20 26 41 66

Commercial Director Karsten Rask Mikkelsen, AFA JCDecaux, på 60 78 68 49

Publiceret i Nyheder, Pressemeddelelse