Menu Kontakt os
  • En-Da
I 2017 høstede Danmarks største outdoorudbyder frugterne af de senere års strategiskifte og massive investeringer. Reklameomsætningen voksede med 20% og bundlinjen blev firedoblet. Også 2018 bliver et vækstår.

”Vi er meget tilfredse med resultatet for 2017” siger Anders Axelsen, adm. direktør i AFA JCDecaux. ”Vores fremgang i omsætningen skyldes hele vores produktportefølje. Markedet anerkender, at de klassiske reklamepaneler abribus har Danmarks højeste dækning sammenlignet med andre medier, så det er stadig et meget effektivt og populært produkt”.

”Vi kan også se, at transformationen til digital outdoor er slået igennem. Annoncører og mediebureauer har taget godt imod vores netværk og udnytter, at den digitale cocktail med kreativ kommunikation og Premium placeringer skaber høj opmærksomhed og øget købelyst”.

”Netop Premium placeringer er en konsekvens af vores Less is More strategi. Vi fokuserer benhårdt på to elementer. Et mindre men strategisk rigtigt placeret antal reklameflader, og færre men de rigtige kontrakter”.

”Et synligt bevis på, at Premium placeringer skaber resultater, er den tilgang af high-end produkter, vi oplever. Vi ser i dag outdoorreklamer for store brands, som tidligere kun blev trykt på glitret magasinpapir. På det danske marked er det faktisk en smule epokegørende”.

”Og med den nye kommercielle strategi har vi tilført nye kompetencer, gennemført interne uddannelsesforløb og generelt ændret vores markedsapproach. Fra at være sælgere er vi nu rådgivere og har dermed fået en langt mere kvalificeret dialog med vores kunder og større gennemslagskraft i markedet”.

”Resultatet i 2017 kan også tillægges, at der i hele organisationen er ydet en ekstraordinær flot indsats. Vores filosofi om at uddanne og opkvalificere alle medarbejdergrupper har vist sig at være værdifuld. Vi har højnet kvaliteten i alle led, og samtidig er der positiv stemning i hele virksomheden”.

”Vi kan konstatere, at de senere års trecifrede millioninvesteringer nu begynder at betale sig tilbage. I 2017 steg bruttofortjenesten med 30% (fra 47,8 mio. til 62,1 mio.) og årets resultat steg fra 3,5 mio. kr. til 14,3 mio. kr. At vi firedobler bundlinjen er vi, sagt på jysk, godt tilfredse med. Vi står stærkere og stærkere rustet økonomisk, hvilket giver os mulighed for at fortsætte vores offensive investeringspolitik. Faktisk blev vi i 2017 endnu en gang AAA kreditvurderet”.

”Vores mål i 2018 er at videreudvikle vores digitale netværk, der p.t. består af 176 skærme. Dels vil vi gerne indenfor de eksisterende koncessionsaftaler se på de digitale udvidelsesmuligheder, hvor landets største byer selvfølgelig er meget interessante. Dels ser vi på nogle nye muligheder, og så er det jo ingen hemmelighed, at vi også har sigtekornet stillet ind på det kommende udbud af Københavns Metro”.

”Men uagtet hvad 2018 bringer af nye muligheder, har vi et klokkeklart mål om at fortsætte væksten. Og vi er godt på vej. I første halvår har vi allerede realiseret en tocifret vækst i omsætningen, faktisk er 2. kvartal snart ved at være udsolgt. Og med den ordretilgang vi oplever for 2. halvår, ser det lovende ud” siger Anders Axelsen.

”Derudover bliver 2018 et år, hvor vi fortsætter den globale ”Less is More” strategi med udstyrsoptimering og den nationale strategi, hvor vi i alle hjørner af organisationen vil arbejde med at højne kvaliteten” slutter Anders Axelsen.

 

For yderligere oplysninger kontakt:

Adm. direktør Anders Axelsen på 87 30 12 14

Publiceret i Nyheder, Pressemeddelelse