Menu Kontakt os
AFA JCDecaux - Digital skærm ved Bremerholmen


Netværket består p.t. af 182 digitale skærme, der dagligt kan ses af 1,1 mio. danskere (OTS). De digitale skærme har Premium placeringer hos DSB, i hjertet af København samt i de tre malls Field’s, Bruun’s Galleri og Bryggen.

Det landsdækkende digitale netværk udvides den 1. januar 2019 med Københavns Metro. På de to eksisterende linjer M1 og M2 er 54 digitale skærme.
I sommeren 2019 åbner Cityringen, hvilket bringer det samlede antal Premium digitale skærme i hele Metroen over 225. Og over 400 digitale skærme i det landsdækkende netværk.

De digitale state-of-the-art skærme har eksklusive Premium placeringer. Ofte står de digitale skærme på strategiske steder (POI), hvor shopperne færdes - tæt på indkøbssituationen. Med det digitale netværk rammer man attraktive målgrupper som trendsættere, high-end forbrugere og shoppere. De digitale skærme sikrer høj opmærksomhed og høj budskabsfrekvens. F.eks. kan 50% huske at have set en digital reklame på en station eller gågade 1 mdr. efter**. Digital outdoor smitter positivt af på brandet.
 
Full moving content på digitale skærme muliggør kreativitet i budskabsafviklingen. Komplekse budskaber kan kommunikeres med flere kreativer. Levende billeder, animationer og relevante budskaber øger opmærksomheden og giver stor impact. 

Kreative eksekveringsmuligheder, full moving content og kort materialedeadline gør det digitale outdoormedie agilt og dynamisk. Det er et stærkt visuelt medie.

Digitale outdoormedier muliggør kontekstuel og kreativ kommunikation. Budskaber kan skiftes i realtid og styres af parametre som vejr, temperatur, tid, UV-indeks, SoMe og eksterne datafeed. 37% synes, at produktet eller mærket, der reklameres for på de digitale skærme, er innovative og up to date**.

Digital outdoor er lig med budgetoptimering grundet lave produktionsomkostninger. Besparelsen på opsætning og tryk kan bruges på digital visning. Og ved at udnytte det vertikale reklameformat (9:16) fra SoMe sikres cross media sammenhæng.

Forbrugerne opfatter digitale skærme som innovative, opmærksomhedsskabende og moderne. Generelt er forbrugerne og ikke mindst de unge positive overfor digitale outdoormedier. Undersøgelser i København viser, at 64% af alle og 70% af de unge mellem 15 og 29 år har en positiv opfattelse af digital outdoor. Digitale outdoorreklamer opfattes som eksklusive, moderne og innovative***.


* Kantar Gallup, DSB, Steen & Strøm, ** OCS 2017, *** Kantar Gallup
 
 
  • Premium placeringer

  • Rammer shoppere og trendsættere

  • Full moving content - stærkt visuelt medie

  • Opfattes som moderne og innovative