Ubisoft hacker DOOH på Københavns Hovedbanegård

Op til lanceringen af spillet Watch Dogs 2 indgik Ubisoft et samarbejde med Mindshare og AFA JCDecaux for at skabe en OOH kampagne, der ”skulle skabe opmærksomhed om spillets udgivelse og fremhæve det essentielle hacking element i Watch Dogs serien”, udtaler Erik Morin, Brand Manager hos Ubisoft.

I Watch Dogs 2 er man Marcus Holloway, en ung hacker i San Francisco Bay Area, som sammen med hackergruppen Dedsec skal forsøge at lukke det styresystem ned, som i hænderne på korrupte selskaber ulovligt bruges til at overvåge og manipulere borgerne.

Valget faldt på en kreativ DOOH kampagne på Københavns Hovedbanegård. For som Erik Morin siger ”søger vi hos Ubisoft altid en effektiv måde, hvorpå vi kan nå udover core gamers og derved tiltrække flere mainstream købere. DOOH placeret i knudepunkter for den offentlige transport giver os mulighed for at nå ud til et stort antal unge med vores budskab på kort tid og samtidig have reklameindhold med bevægelse, hvilket klassisk OOH ikke kan give os.” 

Den kreative løsning blev derfor en figur af hovedpersonen Marcus Holloway, som i to uger sad på DOOH skærm med en computer og ”hackede” en af AFA JCDecaux’ 80” digitale skærme på Københavns Hovedbanegård. For at understøtte hacker-oplevelsen viste skærmen reklamer, som blev afbrudt af hackede budskaber fra Marcus og Dedsec – samt selvfølgelig info om spillets udgivelsesdato. For at skabe yderligere synlighed blev der foran skærmen sat en Dedsec floorsticker.

Netop samspillet mellem de forskellige elementer var DOOH kampagnens styrke ifølge Erik Morin, fordi målgruppen blev tiltrukket og opslugt.

KUNDE

Ubisoft

PERIODE

Uge 46-47, November 2016

Related Projects
Kontakt os

Mangler du svar - så står vi klar!
Send os en besked og vi vender tilbage hurtigst muligt. Skal det gå endnu hurtigere så ring på 36 34 24 00.

Start typing and press Enter to search