AFA JCDecaux er en del af JCDecaux, verdens største udbyder af Out-Of-Home

I 1964 opfandt og grundlagde Jean-Claude Decaux konceptet bag reklamefinansieret byudstyr.

Siden 1989 har AFA Reklame Aarhus og JCDecaux samarbejdet i et 50/50 ejerskab i selskabet AFA JCDecaux.

5 mio.
brugere ser hver dag JCDecaux’ medier
1000
ansatte
100
byer (med mere end 10.000 indbyggere)

I dag er JCDecaux verdens største outdoorudbyder inden for:

#1

Byudstyrsløsninger

#1

Transportreklame

#1

Lufthavnsreklame

#1

Bycykler
Med tilstedeværelse i mere end 70 lande og mere end 3.700 byer* har JCDecaux en indgående erfaring og et helt unikt know-How i at udvikle byudstyr, som imødekommer kommunernes ønsker, behov og krav til miljø og atmosfære i byens rum.

JCDecaux-gruppens stærke tilstedeværelse, som udbyder af outdoorreklame inden for byudstyr, er i høj grad baseret på koncernens unikke koncept:

  • Design og udvikling af innovativt byudstyr
  • Placering og montering af byudstyr
  • Drift og vedligeholdelse af byudstyr

Med mere end 50 års solid erfaring har JCDecaux-gruppen opbygget en indgående forståelse for byernes mangfoldighed. Gruppen har udviklet innovative løsninger med en verdensomspændende strategi, som sikrer, at kvalitet, design, bæredygtighed og funktion er gennemgående for vores udvikling af byudstyr.
Med vores samarbejdspartnere har vi opbygget langvarige og innovative løsninger, som imødekommer markedets forventninger og krav.

 

* med mere end 10.000 indbyggere

Historien

1964
I 1964 opfandt Jean-Claude Decaux begrebet gadeinventar, der kombinerer offentlige tjenester med reklamer. Lyon var den første franske by (med en befolkning på over 100.000) der kunne nyde godt af installation af fri buslæskærme.

1972
De første Citylight infostandere (mupi) er indført i 1970′erne.

1980
I 1980, blev de første automatiske toiletter installeret i Paris. Ved udgangen af december 2007, kan JCDecaux prale af mere end 3000 toiletter på verdensplan, og i alt næsten 306 millioner.

1981
Nye elektroniske opslagstavler gør byråd i stand til at sende beskeder om kulturelle arrangementer, by information m.v. til lokale beboere.

1988
Et større format rulle reklame-paneler gøre det muligt at dele en enkelt, isoleret site. Dette panel markerer begyndelsen af behovet for billboard reklame i byområder.

1992
Et større format rulle reklame-paneler gøre det muligt at dele en enkelt, isoleret site. Dette panel markerer begyndelsen af behovet for billboard reklame i byområder.

1994
JCDecaux skaber automatiske toiletter tilgængelige for alle, herunder personer med nedsat mobilitet. Gruppen installerer den første model i San Francisco.

1997
JCDecaux opfinder “infobus”, et system, der giver brugere real-time oplysninger om ventetider for den næste bus.

2002
JCDecaux opfinder den første generation af self-service cykler. 900 cykler installeres i Wien (Østrig), efterfulgt af installationen af cykler i Cordoba og Gijon (Spanien).

2004
I november 2004 vandt JCDecaux, første vejudstyr-kontrakt i Japan og installerer 500 buslæskærme med reklame paneler i Yokohama.

2007
JCDecaux installerer deres selv-betjente bycykler i Paris og kalder den for Vélib’.

2008
JCDecaux udvider og skriver eksklusiv kontrakt med Dubais internationale lufthavn for 10 år.

2010
JCDecaux vinder 10-årig kontrakt med samtlige 26 lufthavne i Saudi-Arabien.

2011
JCDecaux vinder 15 års kontrakt for Chongqing Rail Transit Lines One and Three.

2012
JCDecaux vinder 25 årig kontrakt i São Paulo, med deres nye reklame-ure standere.

2014
JCDecaux fejrer 50 års jubilæum.

2015
JCDecaux er officiel partner ved COP21 i Paris.
Opkøber CEMUSA, som bl.a. har 41 lufthavne.

Kontakt os

Mangler du svar - så står vi klar!
Send os en besked og vi vender tilbage hurtigst muligt. Skal det gå endnu hurtigere så ring på 36 34 24 00.

Start typing and press Enter to search